Úvod: Základní sociálně-psychologický výcvik považujeme pro sociální služby za účinný nástroj, který významným způsobem přispívá prostřednictvím lidského faktoru ke kvalitě poskytované sociální služby. Pod vedením zkušených lektorů výcvik interaktivním způsobem vede k pochopení potřeby začít pracovat na sobě přes vlastní prožívání a schopnost identifikovat sám sebe v různých životních a sociálních událostech a uvědomovat si svůj vliv chování směrem k ostatním. Učit se umět poslouchat, poznávat a pomáhat sám sobě je základní předpoklad dokázat poslouchat, poznávat a pomáhat i druhým. Nabízený výcvik považujeme za začátek práce na sobě, pro sebe a pro klienta. Přínos pro frekventanta je individuální podle toho, v jakém psychickém stavu se v čase výcviku nachází a jak sám sobě dovolí uvědomovat si potřebu měnit se či zdokonalovat.
Výcvik může sloužit i jako psychohygienický a motivující trénink pro manažery, kteří mají zájem zhodnotit svoji kvalitu práce se sebou a jinými.
prostřednictvím sebepoznávání a poznávání jiných absolvent výcviku nabude způsobilost identifikovat své osobnostní vlastnosti. Prostřednictvím sebeuvědomění bude schopen pracovat na sebepřijetí a budování zdravého sebevědomí, nakládání s vlastními emocemi a pochopit emoce jiných. Bude schopen přijímat i dávat zpětnou vazbu, která povede k budování efektivní komunikace, budování vztahů a vzájemné spolupráce.
absolvent programu dále rozvine své základní komunikační kompetence, naučí se pracovat se základními komunikačními technikami směřujícími k dorozumívání mezi lidmi, vzájemnému porozumění a prohlubování kvality interpersonálních vztahů. Absolvent bude dále schopen prostřednictvím vědomé analýzy vlastního prožívání (mimo jiné i na základě identifikace vlastních komunikačních chyb a stereotypů), korigovat svůj stávající přístup ke klientovi a přispět tak k optimalizaci vzájemných vztahů.
prostřednictvím interaktivních metod se frekventant seznámí a osvojí si základní komunikační dovednosti, které jsou nezbytnou podmínkou při práci s klientem i v osobní komunikaci.
seznámí se s technikami jako informovat, instruovat, posilovat, přesvědčit, zabavit, vychovávat a vzdělávat, socializovat, poznávat, prohloubit sebepoznání, uniknout, ventilovat. Pozná nástroje, jak komunikovat v osobním životě, v rámci interdisciplinárního týmu a v individuálním přístupu ke klientovi.
Rozsah: Kurz je koncipován 3 x 3 dny ( 8 hodin denně)
Číslo akreditace: Číslo akreditace: A2018/0574-SP/PC/VP
Místo konání: Institut zdravotních a sociálních věd, z. ú., Budějovická 778/3, Praha 4
Termín konání:
Cena kurzu: